Tlačové správy
Danone Slovensko získalo certifikát B Corp, čo predstavuje významný míľnik pre udržateľné podnikanie na Slovensku
Bratislava, 15.01.2024: Stredoeurópsky klaster spoločnosti Danone, pod ktorý patrí aj Danone Slovensko, dosiahol významný míľnik v oblasti udržateľného podnikania a získal certifikát B Corp. Certifikát B Corp predstavuje medzinárodne uznávaný hodnotiaci dokument, ktorý sa udeľuje spoločnostiam vyznačujúcim sa vysokými štandardmi sociálnej a environmentálnej výkonnosti, transparentnosti a zodpovednosti. Cieľom B Corp je podporovať firmy, ktoré nielenže usilujú o zisk, ale tiež majú pozitívny dopad na spoločnosť a životné prostredie. Tento úspech dosiahlo Danone CEE ako prvý podnik v regióne s obratom 400 miliónov EUR. Danone dosiahlo v hodnotení B Corp 103,3 bodov, čo výrazne presahuje 80 bodov potrebných pre získanie certifikátu.
Ivan Holub, manažér udržateľnosti pre strednú a východnú Európu, k tomuto úspechu hovorí: “Získanie medzinárodne uznávanej a transparentnej certifikácie B (enefit) Corporation je dôkazom toho, že aj v takomto zložitom regióne piatich samostatných krajín využívame silu podnikania na maximalizáciu pozitívneho vplyvu našej dlhodobej stratégie udržateľnosti.” Tento úspech ocenila aj Denisa Rášová z Circular Slovakia, ktorá poznamenala: „Získaniu B Corp certifikátu predchádza náročný proces hodnotenia v environmentálnych, sociálnych a riadiacich aspektoch podnikania. Spoločnostiam ponúka priestor na zlepšenie, porovnávanie s inými podnikmi a môže byť aj nástrojom na korektnú komunikáciu. Úsilie spoločnosti Danone Slovensko predstavuje referenčný bod pre korporácie v regióne strednej a východnej Európy, ale aj mimo nej."
Certifikát B Corp symbolizuje vysoké štandardy v oblasti riadenia spoločnosti, prístupu k zamestnancom, životnému prostrediu, komunitám, zákazníkom, ale predstavuje aj zmenu v podnikateľskom myslení. Danone Slovensko dosiahlo najvýraznejšie úspechy v týchto oblastiach:
Riadenie: Dvojité poslanie spoločnosti Danone, zamerané na ekonomickú a sociálnu zodpovednosť, je hlboko zakorenené v DNA spoločnosti, so záväzkom k zdraviu, životnému prostrediu, ľuďom a komunitám.
Etika a transparentnosť: Spoločnosť Danone zaviedla rozsiahle postupy a jasné pravidlá, ktoré zabezpečujú etiku a transparentnosť vo vnútri firmy aj v hodnotovom reťazci.
Starostlivosť o zamestnancov: Spoločnosť kladie dôraz na ľudský prístup a ponúka komplexný balík zdravotných a životných výhod pre všetkých zamestnancov. Medzi tieto výhody patrí napríklad voľno navyše pre rodičov pri narodení alebo adopcii dieťaťa, dovolenka nad rámec zákona, dni na zotavenie (sick days), zdravotná starostlivosť a tiež životné poistenie.
Občianska angažovanosť a darcovstvo: Spoločnosť realizuje dlhodobý prieskum stravovacích návykov malých detí prostredníctvom jedinečného projektu NutriCheq. NutriCheq je praktický nástroj na diagnostiku a riešenie nedostatkov vo výžive batoliat. Práve v batoľacom období, medzi 1. a 3. rokom života dieťaťa, sa nachádzajú korene celoživotných návykov a najčastejších chýb vo stravovaní. Tieto zlozvyky môžu mať v budúcnosti zásadný vplyv na rozvoj civilizačných ochorení a tým na celkové zdravie v dospelosti. Dáta získané z prieskumu sú základom pre vedecký výskum a odborné odporúčania slovenských pediatrov.
Ivan Holub dodáva: "Získanie certifikátu nie je koniec našej cesty, ale skôr jej začiatok. Keďže je potrebné ho obhajovať každé tri roky, dosiahnuté skóre nás zaväzuje k ešte ambicióznejšiemu napredovaniu pri dosahovaní našich cieľov." Denisa Rášová z Circular Slovakia zdôrazňuje: "Úspech spoločnosti Danone Slovensko je signálom pre všetky podniky, ktoré sa snažia o udržateľné a etické fungovanie."
Certifikácia Danone Slovensko podporuje globálnu ambíciu Danone dosiahnuť 100 % certifikáciu spoločnosti. V súčasnosti je 74,2 % globálneho predaja spoločnosti Danone pokryté certifikáciou B Corp.
O spoločnosti
Danone je popredná svetová potravinárska spoločnosť pôsobiaca v troch oblastiach zameraných na zdravie: čerstvé mliečne a rastlinné výrobky, balené vody a špeciálna výživa pre deti a dospelých. V súčasnosti vlastní najrozsiahlejšiu zbierku fermentačných baktérií na svete a jej dlhoročným poslaním je prinášať zdravie čo najväčšiemu počtu ľudí prostredníctvom potravín.
Cieľom Danone je inšpirovať ľudí k zdravšiemu a udržateľnejšiemu stravovaniu a dodržiavať pitný režim. Zároveň sa zaviazala dosiahnuť merateľné nutričné, sociálne, spoločenské vplyvy a dosahovať pozitívny vplyv na životné prostredie. Spoločnosť Danone postavila svoju stratégiu na obnovení rastu, konkurencieschopnosti a vytváranie hodnôt z dlhodobého hľadiska. Do roku 2025 sa chce stať jednou z prvých nadnárodných spoločností, ktoré získali globálnu certifikáciu B Corp™.
S viac ako 100 000 zamestnancami po celom svete a predanými produktmi na viac ako 120 trhoch spoločnosť vygenerovala v roku 2021 tržby vo výške 24,2 miliardy EUR. V súčasnosti portfólio Danone zahŕňa popredné medzinárodné značky (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, atď.). Na slovenskom a českom trhu ponúka značky mliečnych a rastlinných produktov ako napr. Activia, Actimel, Danette, Kostici a Fantasia, Alpro, ale aj výrobky detskej výživy Nutrilon a Hami a prípravky klinickej výživy spojené so značkou Nutricia – Nutridrink, Forticare, Cubitan, Nutrison, Neocate a ďalšie.
Danone je súčasťou európskej akciovej burzy Euronext Paris a zároveň je súčasťou amerického finančného trhu OTCQX prostredníctvom programu ADR (American Depositary Receipt). Je súčasťou akcií popredných indexov udržateľnosti vrátane indexov spravovaných spoločnosťami Vigeo Eiris a Sustainalytics, ako aj Ethibel Sustainability index, indexu MSCI ESG, sérii indexov FTSE4Good, indexu rodovej rovnosti Bloomberg a indexu prístupu k výžive.
V prípade akýchkoľvek ďalších otázok, prosím, kontaktujte:
Ing. Dominika Preška
External Communications Specialist Czech Republic & Slovakia
General Secretary CEE
Mlynské nivy 5, 821 09 Bratislava
M: + 421 907 081 908
dominika.preska@danone.com