Analýzy & Štúdie • Členovia
Nová štúdia o zákazníckej skúsenosti na Slovensku od KPMG: ktoré značky majú Slováci najradšej?
Podľa novej štúdie zákazníckej skúsenosti KPMG na Slovensku je najobľúbenejšou značkou Slovákov internetové kníhkupectvo Martinus. V prvej päťke sa umiestnili ešte Panta Rhei, Yves Rocher, Lidl a minuloročný víťaz RegioJet. Príklady značiek s vynikajúcou zákazníckou skúsenosťou svedčia o prepojení jej kvality s komerčným úspechom.
Prieskum zákazníckej skúsenosti je unikátna štúdia o skúsenostiach slovenských zákazníkov so značkami, ktorých sú klientami alebo boli s nimi v interakcii za posledného pol roka. Výpovede 2 800 respondentov z celého Slovenska sa hodnotili jedinečnou metodikou šiestich pilierov, ktorú vyvinula spoločnosť KPMG Nunwood.
Špičková zákaznícka skúsenosť priťahuje spokojných a verných zákazníkov, prináša ekonomický rast spoločnosti a stáva sa kľúčovou pri odlíšení sa od konkurencie.
Rebríček zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku za rok 2018
Poradie | Názov spoločnosti | Odvetvie | Umiestnenie v roku 2017 |
1 | Martinus | Maloobchodné reťazce | 2 |
2 | Panta Rhei | Maloobchodné reťazce | 6 |
3 | Yves Rocher | Maloobchodné reťazce | nováčik |
4 | Lidl | Reťazce s potravinami | 5 |
5 | RegioJet | Cestovanie a hotely | 1 |
6 | Kaufland | Reťazce s potravinami | 10 |
7 | dm drogerie markt | Maloobchodné reťazce | 9 |
8 | Netflix | Zábava a voľný čas | nováčik |
9 | IKEA | Maloobchodné reťazce | 4 |
10 | Cinemax | Zábava a voľný čas | 3 |
O štúdii
Druhý ročník štúdie zákazníckej skúsenosti na Slovensku pripravila spoločnosť KPMG Nunwood, ktorého Customer Experience Excellence Center je najväčší think-tank na zákaznícku skúsenosť celosvetovo. Každoročne hodnotí najlepšie značky sveta a zostavuje rebríček Top 100 zákaznícky najobľúbenejších spoločností. Na základe jeho dlhoročných výskumov sa každá vynikajúca zákaznícka skúsenosť dá popísať ich jedinečnou metrikou šiestich pilierov - The Six PillarsTM. Touto metodikou sa prieskum realizoval na Slovensku už po druhýkrát. Zber dát sa uskutočnil v druhej polovici roku 2018. Svoju skúsenosť so 120 značkami v 10 sektoroch vyjadrilo 2 800 respondentov z celého Slovenska, čím vzniklo 35 000 unikátnych hodnotení.
Celú štúdiu nájdete tu: https://www.research.net/r/na-rovnakej-vlne-2018