Tlačové správy

Konferencia: Spotrebiteľ v centre záujmu

Konečný spotrebiteľ má na vývoj produktov v potravinárstve významný vplyv nielen vo Francúzsku, ktoré je dlhodobo známe náročnosťou svojho konzumenta ale takisto aj na Slovensku, kde čoraz viac pociťujeme dopyt po kvalitných potravinách. Tieto, aj ďalšie iné závery priniesla bilaterálna, slovensko-francúzska konferencia, s názvom „Spotrebiteľ v centre záujmu“, ktorú pod záštitou ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka organizovala dňa 14.6.2019 Francúzsko-slovenská obchodná komora v spolupráci s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka a Francúzskou ambasádou na Slovensku.

Konferencia, na ktorej sa zúčastnilo viac ako 70 hostí, sa uskutočnila v Bratislave a bola primárne určená odbornej verejnosti. V úvode privítal hostí viceprezident FSOK, Miroslav Kot a následne konferenciu oficiálne zahájila podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, Gabriela Matečná, ktorá dlhodobo aktívne podporuje rozvoj francúzsko-slovenskej spolupráce v tomto sektore. Ako uviedla, Slovensko je vnímané Európskou komisiou ako krajina so spoľahlivým kontrolným systémom potravín. Zároveň upozornila na fakt, že v európskom priestore čoraz viac rezonujú témy zdravotných účinkov stravy, najmä boja proti obezite. Na túto tému si hostia vypočuli prezentácie francúzskych prednášajúcich. Mili Spahic, vedúci kancelárie Generálneho riaditeľa Národnej agentúry pre zdravie vo Francúzsku, prezentoval nástroj na výživové hodnotenie potravín NutriScore a Romane Leaute, projektová manažérka spoločnosti Edenred, predstavila bližšie program FOOD, ktorý podporuje racionálne a nutrične vyvážené stravovanie a ktorý funguje aj na Slovensku v spolupráci s Ministerstvom zdravotníctva SR. 

 

V téme kvality potravín, ako aj v téme ochrany spotrebiteľa, vidí obchodný radca Francúzska na Slovensku, Michel Boivin, veľký potenciál na spoluprácu a počas konferencie vyzdvihol intenzívne francúzsko-slovenské vzťahy. Obchodná výmena medzi Francúzskom a Slovenskom v agropotravinárskom sektore ročne predstavuje približne 100 miliónov eur. Za posledné tri roky mierne rastie náš export pri súčasnom poklese importu agrárnych komodít z Francúzska. Francúzske spoločnosti však v potravinárskom sektore majú na Slovensku pomerne silné zastúpenie, čo dokazujú spoločnosti ako Bel, Danone, Savencia aktívne najmä v mliekarenskom priemysle.

 

To, že samotný spotrebiteľ a jeho preferencie dokážu ovplyvniť ponuku, potvrdil riaditeľ závodu a prokurista  spoločnosti Syráreň Bel Slovensko, Martin Buršák, ktorý prezentoval produktové inovácie spoločnosti, zavedené na základe zmien preferencií spotrebiteľa, napr. bezlaktózové produkty, produkty na báze BIO mlieka či výrobky s nulovým obsahom „éčiek“.

Ďalší slovenskí prednášajúci – hlavný štátny radca Ministerstva hospodárstva v odbore ochrany spotrebiteľa, Tibor Hlinka a riaditeľka úseku odborného riaditeľa zo Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR, Zuzana Büchlerová, priblížili zabezpečenie ochrany spotrebiteľa na Slovensku z pohľadu potravinárskych produktov a výsledky testov vykonaných v oblasti kvality potravín v porovnaní s okolitými krajinami. 

 

Po aktívnej diskusii sa záverečného slova ujal Veľvyslanec Francúzska na Slovensku, jeho excelencia, Christophe Leónzi.

Konferencia na viac než aktuálnu tému by sa nemohla uskutočniť bez sponzorov podujatia. Týmto by sme chceli poďakovať partnerom konferencie, členom Francúzsko-slovenskej obchodnej komory, spoločnostiam: Danone, Edenred, Syráreň Bel Slovensko a spoločnosti Savencia Fromage & Dairy SK.

 

Fotografie z podujatia nájdete v našej fotogalérii.

Články s rovnakou témou

No news available.

Podujatia s rovnakou témou

Share this page Share on FacebookShare on Linkedin